.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت دار قالي آلومينيومي در دانشگاه مازندران

مدرس گروه صنايع دستي دانشكده هنر و معماري دانشگاه مازندران موفق به ساخت دار قالي آلومينيومي با امكان بافت فرش در هر دو سوي دار شد. 
 
به گزارش شمال نيوز ، به ابتكار محمدعلي زرينه كفش، مدرس گروه صنايع دستي دانشكده هنر و معماري دانشگاه مازندران، دار قالي آلومينيومي ساخته شد و در سازمان ثبت اختراعات كشور به ثبت رسيد.
وي كه به تدريس در كارگاه‌هاي تخصصي فرش مي‌پردازد، در زمينه ويژگي‌هاي اين دار قالي گفت: با توجه به اينكه همواره دانشجويان به دليل وزن بالاي دارهاي چوبي، درجابجايي آن با مشكل روبر بودند، از آلومينيوم با خصوصيت وزن سبك در طرح ابداعي استفاده شده كه علاوه بر اينكه داراي استحكام بالايي است، امكان بافت فرش در دو سوي دار با توجه به فرم خاص آن وجود دارد.
زرينه كفش ادامه داد: اين دار نيازي به تكيه گاه ندارد؛ همچنين قابليت تنظيم شيب دار از ديگر مزاياي آن به شمار مي‌رود.
اين مبتکر خاطرنشان كرد: براي سهولت كار دانشجويان در جابجايي، پوشش محافظتي نيز طراحي شده كه دار در آن قرار گرفته و به صورت كيف مي‌توان از آن استفاده كرد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به معايب پاتيل‌هاي رنگرزي مسي و استيل كه هم اكنون در كارگاه‌هاي كشور رايج است، پاتيلي از جنس شيشه طراحي شده كه فرآيند رنگرزي در آن بدون تغيير رنگ اصلي، مات و يا كدر شدن كلام‌ها صورت مي‌گيرد.
زرينه كفش افزود: اين ابزار طوري طراحي شده كه كلاف‌ها با نظم خاصي در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند و رنگ نيز به طور يكنواخت و يكدست الياف را در برمي‌گيرد.
وي تصريح كرد: براي بر هم زدن كلاف‌ها و آغشته كردن آنها در پاتيل‌هاي مسي و استيل از چوب و نيروي دست به صورت سنتي استفاده مي‌شود؛ در حالي كه در پاتيل‌هاي شيشه اي علاوه بر همزن اتوماتيك، محفظه اي طراحي شده كه مانع برخورد و چسبندگي رنگدانه‌ها به ليف‌ها مي‌شود و در نتيجه رنگرزي با كيفيت بهتري صورت مي‌گيرد.
لازم به ذكر است، پاتيل شيشه اي از هر گونه خطرات احتماي چون سختگي عاري است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.791 seconds.